سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همسنگران شهدا در زارچ


بزرگ مرد تاریخ

گنجینه احادیث

 
دوستان همسنگر
 
جستجو گر گوگل


شرمن در مصاحبه با العربیه:


معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اهمیت حفظ امنیت منطقه خلیج فارس اعلام کرد واشنگتن قبل و بعد از مذاکرات هسته ای ژنو با ایران، با متحدان عرب خود در حاشیه خلیج فارس مشورت کرده است.
به گزارش یزدرسا به نقل از تسنیم، “وندی شرمن” معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در مذاکرات ژنو در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه با اشاره به این‌که نتایج توافق هسته‌ای ژنو پایان ماه آینده میلادی خود را نشان می‌دهد، اعلام کرد آمریکا بیشتر بر بازرسی های سرزده تکیه می کند تا اینکه به ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای اش اعتماد کند.

وی  با تاکید بر این‌که تنها بخش معدودی از تحریم‌ها علیه تهران لغو می‌شود افزود: چندین دهه بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بدان معنا است که واشنگتن باید بیشتر بر نظارت و بازرسی بر تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کند.

شرمن همچنین افزود: آمریکا قبل و بعد از مذاکرات هسته‌ای با ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشورت کرده است و  واشنگتن برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس همیشه در کنار این کشورها باقی خواهد ماند.

معاون وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعاء که طرف ایرانی در مذاکرات با 1+5 خواستار مذاکره در خصوص سوریه، بحرین و مصر و برخی از کشورهای منطقه نیز بود گفت ما به آنها گفتیم که مذاکرات ژنو تنها برای موضوع هسته‌ای برگزار شده است و اگر ایرانی‌ها خواستار این موضوع هستند، این کشورها نیز باید در مذاکرات حضور داشته باشند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ژنو، همچنین از نشست خود با برخی از سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس در واشنگتن خبر داد و مدعی شد که وی در یک دیدار غیر رسمی با ایرانی‌ها موضوع سوریه را مطرح کرده است و آنها از وی پرسیده‌اند چرا در سوریه انتخابات برگزار نمی‌کنید که به ایرانی‌ها گفته شد که آمریکا نمی‌تواند در سوریه یک انتخابات آزاد و عادلانه برگزار کند چرا که بشار اسد بر دستگاه‌اطلاعات و تمام وزارت‌خانه‌ها تسلط دارد و امکان چنین امری وجود ندارد.

شرمن در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار این ادعاء که ایران از شبه نظامیان داخل سوریه و حزب‌الله حمایت می‌کند افزود: واشنگتن از بیانیه ژنو یک حمایت می‌کند.

معاون وزیرخارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود از پایبندی آمریکا به دوستان و هم‌پیمانان خود در منطقه خبر داد و گفت امنیت خلیج فارس بسیار برای واشنگتن بسیار مهم است.

شرمن گفت: آمریکا از نزدیک تنگه هرمز را زیر نظر دارد و در این منطقه در آمادگی کامل به سر می‌برد چرا که واشنگتن معتقد است اگر تنگه هرمز بسته شود مشکلات بسیاری برای بازرگانان کشورهای خلیج و سراسر جهان به وجود می‌آید.

وی همچنین از همسایگان ایران خواست به توافق هسته‌ای نهایی و فراگیر با ایران فکر کنند چرا که حرکت به سوی این مهم به زودی‌ آغاز خواهد شد.



   نوشته شده در دوشنبه 92/9/18  توسط همسنگر 



-

امام خامنه ای

درباره همسنگران
 
 
 
زارچ در مرکز ایران