سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همسنگران شهدا در زارچ


بزرگ مرد تاریخ

گنجینه احادیث

 
دوستان همسنگر
 
جستجو گر گوگل


می فروشی گفت: کالایم می است

رونق بازار من ساز و نی است

من خمینی دوست دارم چون که او

هم خم است و هم می است و هم نی است



   نوشته شده در دوشنبه 91/10/18  توسط همسنگر 



اهمیت اربعین حسینی و کاربردهای عدد 40

 

 نگاهی به کاربردهای عدد 40 ‌ - یکی از تعبیرهای رایج ‌، کاربرد کلمه «اربعین» یا عدد «چهل» است که در بسیاری از موارد مورد توجه واقع شده است. به عنوان مثال : 1ـ رسول خدا(ص) در زمان مبعوث به رسالت ، چهل سال داشت‌ . البته برخی از انبیاء الهی ـ مانند حضرت یحیی و حضرت عیسی ـ در سنین کودکی به پیامبری رسیده‌اند. 2ـ  گفته شده که عدد چهل در سن انسان ها، نشانه بلوغ و رشد فکری است‌. 3 ـ  از ابن عباس نقل شده که : «اگر کسی چهل ساله شد و خیرش بر شرش غلبه نکرد، آماده رفتن به جهنم باشد». 4 ـ  در قرآن آمده است : «میقات موسی با پروردگارش، طی چهل روز، حاصل‌شده است‌«.

Karbla

ادامه مطلب



   نوشته شده در جمعه 91/10/15  توسط همسنگر 



نشست روشنگری به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی

ششم دی ماه 91

ساعت 19

مسجد امام هادی علیه السلا زارچ

پایگاه مقاومت شهدا



   نوشته شده در چهارشنبه 91/10/6  توسط همسنگر 



یکی از  بیست سوال رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان استان خراسان شمالی در 23 مهر91:

 

چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟




لطفاً نظرات خود را جهت درج در وبلاگ، برایمان ارسال نمایید.



   نوشته شده در سه شنبه 91/10/5  توسط همسنگر 




حضور مردم در 9 دی ماه به معنی دفاع از هیچ حزب و گروه و جناحی نبود. برخلاف راهپیمایی های دیگر که گروه های مختلف با برافراشتن یک پرچم و با درج نام خود”با فونت درشت” در زیر این پرچم هستند، در نهم دیماه شاهد حضور خالص مردم و بدون هیچ چشم داشت حزبی و گروهی بودیم.

* در نهم دی ماه کسی برای حمایت از دولت فعلی و شخص احمدی نژاد وارد میدان نشد. در دست هیچ کس تصویری از رئیس جمهوری نبود. گویی این بار خروششان فقط و خالصانه برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی، دفاع از ولایت فقیه بوده است.

* نهم دی بر خلاف 22 بهمن و روز قدس، روز تعطیل نبود. شاهد آن که در ساعات ابتدایی راهپیمایی، بسیاری از ادارات و شرکتها باز بودند و کارمندان با وجود علاقه مندی برای شرکت در راهپیمایی، مجبور به حضور در محل کار بودند.

* شعارهای 9 دی، شعارهای همیشگی نبود. شعارهای جدیدی که از پیوند عشق به ولایت، عاشورا و انقلاب و نفرت از دشمنان حریم ولایت به دست آمده بود.

* 9 دی ماه نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی بود، در حالیکه بسیاری از خواص و نخبگان و مثلا دلسوزان ادعا داشتند که اعتماد مردم به نظام از بین رفته است. نکته ای که نهم دی را متمایز می کند، حضور میلیونی مردم و نمایش اعتماد به نظام در اوج فضاسازی دشمنان خارجی و داخلی بود.

* 9 دی تنها تجمع میلیونی مردم علیه خواص بی بصیرت بود. یعنی اگر بخواهیم اهداف مردم برای حضور در حماسه نهم دی‌ماه را برشماریم، اعتراض به خواص بی بصیرت، جزء اهداف اصلی مردم خواهد بود.

* نهم دی‌ماه، نشان داد که مردم از دستگاه تبلیغاتی جلوتر هستند. این حماسه محصول تبلیغات صدا و سیما و رسانه های دولتی نبود. مردم کاملا متوجه می شوند که کجا صدا و سیما، از مطالبه عمومی عقب می ماند. کجا خبری را نمی گوید و کجا یک خبر را بلندتر بیان می کند. مردم خودشان متوجه دروغ گویی و تضاد موجود در جنبش سبز شده بودند. آنها ایمان و اسلام خودشان را در خطر می دیدند و به خیابان آمدند.
* 9 دی ماه نشان داد که مردم "اصل انقلاب اسلامی” را با "اصل ولایت فقیه” ممزوج می دانند و توهین به نمادهای عاشورایی و اصل ولایت فقیه را هرگز نمی پذیرند.

* 9 دی ماه از نظر حضور طیف های مختلف فکری و ظاهری هم متمایز بود. در این روز شاهد حضور جوانان با تیپ های مختلف بودیم. جوانانی که با مدل مو و لباس های گوناگون نشان دادند که در باطن خود پایبند به انقلاب و ولایت هستند. این جوانان سعی داشتند با در دست گرفتن تصاویر رهبری یا پلاکاردهای حمایت از ولایت فقیه، عمداً این نکته را به همگان اثبات کنند.

* نکته بسیار جالب و عجیب در رابطه با 9 دی، حضور افرادی بود که در راهپیمایی 25 خرداد نیز شرکت کرده بودند. یعنی حضور در راهپیمایی ای که به ظاهر با اهداف کاملاً متضاد با 25 خردادماه برگزار شده بود. این یعنی مردم به خواص و بزرگان نظام احترام می گذارند و حرف آنها را قبول دارند تا جایی که با ایمان آنها در تضاد نباشد. یعنی با هیچ گروهی و کسی پیمان نبسته اند.

* نه دی عجیب است به خاطر ده ها دلیل دیگر که باید همچنان در مورد آن فکر کرد.



   نوشته شده در سه شنبه 91/10/5  توسط همسنگر 



-

امام خامنه ای

درباره همسنگران
 
 
 
زارچ در مرکز ایران